.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزینه احتمالی دولت برای وزارت ارتباطات

بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی، رئیس جمهور حداکثر سه ماه می‌تواند برای یک وزارت خانه سرپرست تعیین کند و باید در کمتر از این مدت، وزیر مورد نظر برای وزارت‌خانه فاقد وزیر را به مجلس معرفی کند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ملیت، پس از برکناری تقی پور از وزارت زیربنایی ارتباطات در یازدهم آذرماه سال جاری، رییس جمهور سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به نیکزاد سپرد.

پس از این انتصاب مجلس شورای اسلامی به این تغییر واکنش های زیادی نشان داد تا جایی که محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آخرین مهلت رئیس جمهور برای معرفی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس و کسب رأی اعتماد،11اسفند است، گفت: رئیس جمهور باید زودتر از این تاریخ اقدام کند تا در11 اسفند وزیر بتواند با داشتن مقام وزارت، در این وزارت‌خانه کار خود را آغاز کند.

در پی این ادغام، مجلس طرحی را تصویب کرد که در اثر آن اولا ادغام وزارت‌خانه‌ها باید از این پس با نظارت و تصویب مجلس باشد‌ و ثانیا وزرای دیگر نمی‌توانند هم‌زمان سرپرستی وزارت‌خانه دیگری را در دست بگیرند.

پس از آنکه این مصوبه مجلس به تأیید شورای نگهبان رسید، قانون فوق از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد که در پی آن رئیس جمهور باید در اسرع وقت دو کار را انجام دهد، یکی اینکه سرپرستی غیر از نیکزاد برای وزارت ارتباطات تعیین کند و دیگر آنکه با توجه به اینکه فرصت سرپرست برای مدیریت بر وزارت خانه، حداکثر سه ماه است، در فکر معرفی وزیر پیشنهادی خود برای اخذ رأی اعتماد به مجلس باشد.

بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی، رئیس جمهور حداکثر سه ماه می‌تواند برای یک وزارت خانه سرپرست تعیین کند و باید در کمتر از این مدت، وزیر مورد نظر برای وزارت‌خانه فاقد وزیر را به مجلس معرفی کند.

ازین رو رییس جمهور کزینه های مختلفی را برای تصدی این وزات خانه زیر بنایی مورد بررسی قرار داد که گفته می شود از بین گزینه های مطرح برای احراز سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه های فریدون احمدی مورد توجه ویژه رییس دولت قرار گرفته و در جمع بندی نهایی صورت گرفته توسط تیم کارشناسی گزینش وزراء، وی توانسته است با تکیه بر سوابق و توان مدیریتی خود در حوزه های مختلف صنعتی و مخابراتی، گوی سبقت را از سایر نامزدها برباید.

از این رو رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به عنوان گزینه جدی رییس جمهور برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به زودی برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد شد./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.